logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۴۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
در نشست خبری استاندار زنجان مطرح شد؛

مصوبه صندوق توسعه ملی پتروشیمی زنجان اخذ شده است/توقف بهره برداری دوباره پروژه ها در زنجان

مصوبه-صندوق-توسعه-ملی-پتروشیمی-زنجان-اخذ-شده-است-توقف-بهره-برداری-دوباره-پروژه-ها-در-زنجان-

استاندار زنجان گفت: مصوبه صندوق توسعه ملی این هفته برای ادامه روند پتروشیمی زنجان اخذ شده است.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در جمع خبرنگاران استان زنجان به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: شهید رجایی و باهنر از مردمی ترین مسئولان بودند و فضای معنوی و اخلاقی از طریق این دو مرد بزرگ در مجموعه دولت احساس می شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت 638 پروژه عمرانی کوچک، متوسط و بزرگ با هزینه 346 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد:با اعتبار 355 میلیارد تومان نیز عملیات اجرایی طرح های تولیدی،اقتصادی، معدنی و کشاورزی آغاز می شود.

درویش امیری بیان داشت: مدیری حق ندارد در استان زنجان طرحی را دو مرتبه بهره برداری کند،اگر چه بهره برداری طرح ها نیازی به مراسم افتتاحیه ندارد اما این سنت حسنه موجب می شود تا مردم در جریان امور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر چه در راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی به سمتی برویم که واردات را کاهش دهیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافته ایم.

مقام عالی استان افزود: افتتاحیه ها تبلیغی برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان محسوب می شود.

استاندار زنجان در پاسخ به سئوالی در خصوص واگذاری فضاهای اداری مازاد استان زنجان، گفت: برای اجرای ماده 27 قانون برای واگذاری طرح های عمرانی به نوع پروژه ها و مکان یابی ها داشته ایم.

 

*بدسلیقگی برای واگذاری طرح ها به بخش خصوصی وجود داشت

درویش امیری با بیان اینکه 61 پروژه قبل از ورود من برای واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفته شده بود، افزود: به نظر من بدسلیقگی در این زمینه وجود داشت.

وی گفت: بخش خصوصی اجرای پروژه فاضلاب روستایی را قبول نکرد و استخر سرپوشیده در صائین قلعه و سلطانیه نیز در لیست واگذاری قرار داد که منتظر سرمایه گذار هستیم اما این پروژه ها خیلی جذاب برای سرمایه گذاری نیستند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: وقتی بر اساس برنامه و مطالعه پروژه ها انتخاب نمی شود، به مشکل برمی خوریم و در کشور نیز اینگونه بود که موفق نشدیم، باید راهکار دیگری پیش بینی شود.

درویش امیری ادامه داد: دو سه ماه گذشته تیمی تشکیل شده است که فضاهای مازاد شناسایی شود و اگر مشتری دولتی دارد واگذار و گرنه به بخش خصوصی ارائه شود.

وی با بیان اینکه 10 پروژه سفر رئیس جمهور به استان زنجان شاخص بود که برخی پروژه ها انجام و برخی نیز با مشکل مواجه شده است،گفت: دوخطه کردن راه آهن زنجان در حال پیگیری است.

مقام عالی استان بیان داشت: استفاده بهینه از آب کشاورزی از دیگر پروژه ها است که دولت تصمیم گرفت استفاده از سامانه آبیاری نوین است که در استان زنجان 17 هزار هکتار از اراضی استان به این نوع آبیاری مجهز شده است و مابقی نیز ادامه دارد.

 

*پارک لجستیک زنجان منتظر تایید شورای شهرسازی است

درویش امیری پارک لجستیک زنجان از دیگر مصوبات بود که زمینی جانمایی و انتخاب شد و بخش خصوصی پذیرفت اما محیط زیست مخالفت کرد به همین دلیل زمین دیگری شناسایی شد و موافقت محیط زیست استان اخذ شده و پرونده برای طرح موضوع برای شورای عالی شهرسازی آماده سازی شده است.

وی افزود: با سرمایه گذاران خارجی برای اجرای طرح شهرک آی تی صحبت شده است اما هنوز موفقیتی کسب نشده است.

استاندار زنجان در خصوص پروژه پتروشیمی زنجان نیز گفت: اوایل اردیبهشت ماه مصوبه بانک ملی که تعهد پرداخت تسهیلات این پروژه را تقبل کرده بود به صندوق توسعه ملی ابلاغ شده است و 306 میلیون یورو اعتبار ارضی این پروژه است که مصوبه صندوق توسعه ملی این هفته اخذ شده است.

درویش امیری در پاسخ به سئوالی در خصوص جابه جایی استانداران و احتمال جابه جایی استاندار زنجان، بیان داشت: مطالبی که در خصوص جابه جایی فرمانداران و استانداران در فضای مجازی بیان می شود، مستند نیست.

وی گفت: در سایت ها چند تا استان من را استاندار کرده اند که آرزو بر جوانان عیب نیست.

استاندار زنجان گفت: باید از ظرفیت داخل و خارج و توان بخش خصوصی درتوسعه و پیشرفت استان گام برداریم.

 

*پیش بینی صادرات 500 میلیون دلاری

درویش امیری با بیان اینکه میزان صادرات استان زنجان به مرز 500 میلیون دلار پیش بینی شده است، گفت: مسئولی که بخواهد در مسیر توسعه استان سنگ اندازی کند، در مجموع دولت جا نخواهد داشت.

مقام عالی استان با اشاره به پروژه گاز رسانی به روستاهای استان، افزود: 85 درصد این پروژه تا پایان سال اجرایی می شود.

درویش امیری گفت: از توان مدیریتی بانوان در مجموعه دولت استفاده می شود که اگر فرصتی پیش آید از این توان استفاده می شود.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بر روی اجرای طرح رونق اقتصادی تمرکز شد با وجود اینکه سهم ما 443 میلیارد تومان از محل این طرح بود بالای 570 میلیارد تومان جذب و به واحدهای تولیدی تزریق شده است.

مقام عالی استان ثبیت شغل های واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توانستیم شغل های موجود را تثبیت و شغل های جدید ایجاد شد.

درویش امیری با بیان اینکه امروز از گمرک زنجان به بیش از 40 کشور صادرات انجام می شود، افزود: بخش قابل توجهی از صادرات استان از ابهر و خارج از گمرک استان صادر می شود.

وی افزود: در حوزه کشاورزی استان زنجان کمترین معوقات بانکی داریم و کارگروه تسهیل بر اساس کار کارشناسی دقیق 20 هزار میلیارد تومان در کشور تسهیلات پرداخت کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه منهم معتقدم باید درصد تسهیلات کمتر شود، افزود: اما اگر این حمایت نیز صورت نگیرد، بنگاه های اقتصادی کوچک به مشکل برمی خورند.

درویش امیری خاطرنشان کرد: طبیعی است که همکاران دولت باید هماهنگ باشند از اینکه با طرح برخی موضوعات مدیران را بی ثبات کنیم موافق نیستم،رسانه ها نیز به بی ثباتی دستگاه های اجرایی دامن نزنند.

وی گفت: پروژه بزرگ تولید کیلوس در زنجان  که به عنوان نخستین واحد تولیدی در مرحله بهره برداری است با حضور مقامات افتتاح می شود.

استاندار زنجان با اشاره به افتتاح فاز 2 ایریکو در زنجان، گفت: این پروژه نیز با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود.

درویش امیری بیان داشت: در گردهمایی شوراهای اسلامی درخواست کرده بودم که اگر شهرداری کار خود را خوب انجام می دهد حفظ شود چرا که تغییر مدیریت از آفت های توسعه فعالیت ها است.

وی ادامه داد: رنج می برم پل سید الشهدا چند سال طول کشید و مردم ناراحت می شوند ضروری است شوراهای قفل برخی پروژه ها را باز کنند.

استاندار زنجان در خصوص خودروی برقی نیز مجوز اخذ شده است و صفر و 100 آن به همت بخش خصوصی انجام می شود که مذاکراتی با سازمان امور مالیاتی انجام شد مشکل حل شود.

درویش امیری با بیان اینکه ما پروژه جدید در دولت یازدهم یا شروع نشده است یا تعداد کم بوده است،خاطرنشان کرد:در سال 95 یک پروژه به ردیف پروژه ها استان اضافه شد.

وی افزود: 480 پروژه نیمه تمام در استان زنجان وجود دارد که باید نهایی شوند و برخی پروژه ها بیش از 15 سال پیش آغاز شده است.

مقام عالی استان

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات استانداری زنجان نیز در این نشست گفت: هفته دولت امسال مقارن با تغییر دولت گذشته و روی کارآمدن دولت جدید است.

وی ادامه داد: نوع نگاه و برنامه های دولت دوازدهم نسبت به دولت گذشته برای ارائه خدمات بیشتر به مردم تغییر یافته است.

این مسئول با بیان اینکه با حضور استاندار زنجان حوزه اطلاع رسانی و افکار عمومی استان تغییر شگرفی داشته است، بیان داشت: توجه امروز استاندار زنجان به رسانه ها و افکار عمومی در دو دهه اخیر وجود نداشته است.

سالاری خاطرنشان کرد: امروز شاهد فضای جدیدی در مطبوعات و رسانه ها هستیم.

وی با بیان اینکه انجام کار جهادی وظیفه همگان است چرا که شرایط جامعه به گونه ای است که برای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی زمان نباید متوقف شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر